Meedan

The Meedan Blog Archive

Are you an innovator in citizen media? Win funding and support!

هل أنت مبتكر في مجال إعلام المواطن؟ اربح التمويل والدعم!

If you're as interested in improving access to media and helping drive social change as we are here at Meedan, here's an opportunity that will be right up your street:

إن كنت مهتماً بتحسين الوصول إلى الإعلام وبالمساعدة على دفع التغيير الإجتماعي إلى الأفضل مثلنا نحن في ميدان، فلديك فرصة مواتية ومناسبة تماماً:

Ashoka Changemakers, with support from Google, has launched a global competition to discover ground-breaking solutions that boost media access and participation around the world. The competition is looking for innovative ways to improve access to and quality of information for citizens in every corner of the globe. Four winners will be recognized and each will be awarded a cash prize of $5,000. Top entries will also be considered for the Ashoka News and Knowledge Fellowship awards. Deadline: September 14, 2011.

أطلقت Ashoka Changemakers صناع التغيير، أشوكا، ومع دعم من Google مسابقة عالمية لإكتشاف حلول جذرية وخلاقة لتعزيز الوصول إلى الإعلام والمشاركة فيه في مختلف أنحاء العالم. المسابقة تبحث عن طرق مبتكرة لتحسين القدرة على الوصول وجودة المعلومات للمواطنين في كل مكان. سيتم اختيار أربعة فائزين وسيحصل كل منهم على جائزة مالية قدرها 5000$. كما سيتم النظر في أفضل المشاركات للحصول على جوائز زمالة أشوكا للمعلومات والأخبار. الموعد النهائي للتقدم: 14 سبتمبر (أيلول) 2011.

Are you a changemaker with an innovative idea that could empower people to become more effective and engaged citizens?  Applying is simple: for information and an application in English, visit http://www.changemakers.com/citizenmedia or apply in Arabic at http://www.changemakers.com/ar/إعلامالمواطن .

هل أنت صانع للتغيير مع فكرة مبتكرة قد تمكن الناس من أن يصبحوا مواطنين أكثر فعالية واهتماما؟ عملية تقديم الطلبات بسيطة: للمعلومات ونموذج طلب بالإنكليزية، ادخل على http://www.changemakers.com/citizenmedia أو قدم طلباً بالعربية على http://www.changemakers.com/ar/إعلامالمواطن .

Here's a short video on how to enter: http://www.changemakers.com/howtoenter

وها هنا فيديو قصير عن كيفية الدخول في المسابقة: http://www.changemakers.com/howtoenter

For more information, contact Evagelia Tavoulareas (etavoulareas@ashoka.org). We wish all Meedanis the best of luck in their application!

للمزيد من المعلومات، اتصلوا بإيفانجيلينا تافولارياس (etavoulareas@ashoka.org). نتمنى لكل الميدانيين حظاً وافراً في طلباتهم.