Meedan

The Meedan Blog Archive

Welcoming 2014 - Happy New Year from everyone at Meedan!

If you missed out on our glorious end of year newsletter, fear not - you can read Meedan CEO Ed Bice's end of year address right here, and follow the link for the director's cut.

http://meedan.createsend.com/t/ViewEmail/r/D6CF84504439F7452540EF23F30FEDED

 

2013 will likely be remembered in technology circles as the year the internet revealed what supercomputing and secret subpoenas mean to the analogue architectures we have devised to explain and govern identity and private expression.

غالباً ستتذكر الأوساط التقنية عام 2013 على أنه العام الذي كشفت فيه الإنترنت عواقب الحوسبة الخارقة والتجسس السري على المعماريات التي بنينها لنشرح ونحوكم الهوية وحرية التعبير في الفضاءات الخاصة.

Against this we can only place hope in the global cultural creatives who are writing history and revising constitutions in the posts, emails, texts, and tweets which are being indexed and evaluated by the unreformed Edward Snowdens of the world. So, as we look across the next turn of the calendar we will redouble our efforts to make the internet a better place to work on our societies.

في مقابل هذا لا يمكننا سوى أن نعلق آمالنا على المبدعين الحضاريين في مختلف أنحاء العالم والذي يكتبون التاريخ وينقحون الدساتير في تدويناتهم ورسائلهم الإلكترونية والنصية وتغريداتهم التي يتم أرشفتها وتقييمها من قبل نظراء إدوارد سنودن غير المصلحين. مع قيامنا بفتح صفحة جديدة في التقويم، سنضاعف جهودنا لنجعل الإنترنت مكاناً أفضل للعمل لصالح مجتمعاتنا.

Clearly, much work remains. And, with our charge to address some of the fundamental challenges of sense and story-making in these early digital days (translation and verification of social media, to name two), we are looking forward to another busy year ahead. We are grateful to our wonderful supporters - Sida, UK APPF, International Press Institute, and QFI, to name a few - to our world class media partners - Ma’an, Almasry Alyoum, 7iber, An Nahar, Welad El Balad, Shabab Souria, Mada Masr, and the Out of Eden Walk - and our research partner Birmingham City University.

من الواضح أنه لا يزال هناك الكثير من العمل. ونحن نتطلع لعام حافل آخر نركز فيه على تحديات فهم وصناعة الأخبار هذه الأيام (مثلاً ترجمة الإعلام الاجتماعي والتحقق من صحته). إننا ممتنون للدعم الذي حصلنا عليه من SIDA و APPF وIPI ومؤسسة قطر العالمية وممتنون للعمل مع شركائنا الإعلاميين الذين لا يشق لهم غبار - وكالة معاً الإخبارية والمصري اليوم وحبر والنهار وصحافة ولاد البلد وشباب سوريا ومدى مصر ومسير الخروج من عدن، بالإضافة إلى شركائنا في الأبحاث، جامعة برمنجهام سيتي.

Peace and Salam from all of us at Meedan. Yours, EAB

من الجميع في ميدان، سلام مع التحية إد بايس